De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 19 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ETNA OM916MZ op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

n*************@h********** 31-03-2024
Geschreven voor: ETNA OM916MZ

Mooie uitstraling al jaren prima ervaringen met Etna.
Is nog niet geïnstalleerd in mijn nieuwe keuken, kan bijna niet wachten en heel benieuwd hoe de airfryer in de oven werkt

m************@g******** 11-03-2024

Aanrader

Geschreven voor: ETNA OM916MZ

Ik ben er zo blij mee, het is een mooie, gemakkelijke te bedienen grote oven, waarin ik alles, van taart tot stoofschotel, kan bereiden.

Pluspunten

• Ruim
  • Makkelijk te bedienen

Anna 11-03-2024

Super oven

Geschreven voor: ETNA OM916MZ

Prima oven, makkelijk in gebruik. veel coole functies. Ik ben erg blij met de aankoop.

Pluspunten

• Veel functies
  • modern ontwerp

m***********@g******** 06-03-2024
Geschreven voor: ETNA OM916MZ

Erg mooie oven. Het matzwarte is een eyecatcher in de keuken en het display is duidelijk en makkelijk in gebruik. Opwarmen gaat snel en handleiding wijst je de weg!

Topoven 04-02-2024
Geschreven voor: ETNA OM916MZ

Zeer tevreden na 2 weken intensief gebruik.
Versneld opwarmen is ook echt snel. Normaal opwarmen naar 210 gr in 10 minuten. Bladerdeeg, ovenbroodjes afbakken, brood bakken, quiche, gratin overschotels, koekjes, cake etc.: resultaat perfect. Wel even zoeken naar juiste instelling in de vele mogelijkheden. Zijn geen heteluchtoven gewend. Zou niets anders meer willen. Alleen jammer dat de knoppen voor ‘aan’ extra’s, verlichting aan-uit en start/pauze niet verlicht zijn.

Pluspunten

• Snel opwarmen
  • Volume
  • Veel instelmogelijkheden

Minpunten

• Enkele tiptoetsen niet verlicht

p***************@g******** 24-01-2024
Geschreven voor: ETNA OM916MZ

Wat een verademing om eindelijk weer eens een échte oven te hebben!

Na vier jaar ploeteren en aanmodderen met een combimagnetron van een ander merk waren we het zat: er moest weer een echte oven komen. Veel vergeleken, en uiteindelijk bij Etna uitgekomen op basis van functionaliteit, uiterlijk, prijs en garantie.

De functionaliteit: er is zo ontzettend veel mogelijk bij deze oven dat het op eerste gezicht lastig lijkt om alles in te stellen. Maar dat hoeft helemaal niet: toen ik de handleiding stond uit te pluizen kwam mijn vrouw en zei: "doe toch niet zo moeilijk, zet gewoon die oven aan". En ja, zo simpel was het eigenlijk. Met de basisinstellingen (boven-, onderwarmte, grill en hetelucht) hebben we tot nu toe alles kunnen doen: taart bakken, vlees, vis en groente bakken/grillen, en pizza's. Twee diepvriespizza's tegelijk is ook geen probleem, ook heel fijn met een groot gezin.

Verder ziet de oven ziet er mooi en strak uit, straalt hij weinig warmte uit naar de boven-, zij- en onderkant, en is het lampje lekker fel aan de binnenkant: je kunt mooi zien hoe het eten verandert.

Al met al erg tevreden.

b**@b******** 05-01-2024
Geschreven voor: ETNA OM916MZ

De over ziet er netjes strak uit, heeft genoeg features voor een betaalbare prijs. Wordt veel sneller warm dan onze vorige oven.

Pluspunten

• Wordt erg snel warm
  • Goed geprijsd
  • Eenvoudige bediening

johan 26-11-2023

bevalt erg goed.

Geschreven voor: ETNA OM916MZ

hij is snel met voor verwarmen .makkelijk in te stellen , prijs / kwaliteit is in orde.
gewoon een goede oven .

Pluspunten

• makkelijk bedien baar
  • snel met voorverwarmen

Minpunten

• nog niet gevonden

Beste Johan,

Het doet ons goed dat jij zo geniet van de gemakkelijke bediening en het snelle voorverwarmen van jouw nieuwe oven.

We willen je bedanken voor jouw mooie beoordeling en wensen je heel veel bakplezier!

a********************@g******** 11-11-2023

Erg fijne oven met veel mogelijkheden voor een goede prijs

Geschreven voor: ETNA OM916MZ

Erg fijne oven met veel mogelijkheden en eenvoudig gebruiksgemak. Goede prijs-prestatie verhouding, eenvoudige plaatsing. Snelle opwarmtijd, goed/eenvoudig schoon te maken (ideaal de losse glasplaat), goede functies. Een hogere klasse oven voor een lagere klasse prijs. En de verlengde garantie naar 5 jaar.
Erg blij met de aankoop en een aanrader.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • hoge temperatuur
  • schoonmaak mogelijkheden
  • inhoud
  • mogelijkheden (standen, timers)

Beste heer / mevrouw,

Bedankt voor het schrijven van deze leuke beoordeling! Het doet ons goed te lezen dat je blij bent met jouw aankoop en de vele mogelijkheden van jouw nieuwe oven.

We wensen je heel veel bakplezier toe!

Annethotia 16-10-2023

Wat een fijne oven

Geschreven voor: ETNA OM916MZ

Wat een fijne oven. Je moet je even verdiepen in de knoppen, maar daarna is hij heel makkelijk te bedienen. De oven warmt snel voor en dan zit er ook nog een functie op om nog sneller voor de verwarmen. De oven maakt bijna geen geluid en geeft ook geen hitte af naar de naast gelegen kasten. Mijn baksel komen er goed uit. Taarten komen mooi gelijkmatig op en zijn overal even gaar. De pizza functie is echt geweldig, wat een heerlijke krokante bodem. Ik kan deze oven van harte aanbevelen. Ik heb de oven al veel gebruikt voor hele verschillende dingen en heb geen min punten gevonden.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Taarten komen er mooi uit
  • Pizza functie is geweldig, mooie krokante bodem
  • Stil
  • Kastjes worden niet warm

Beste Annethotia,

Wat een mooie complimenten over jouw nieuwe oven 😊
We vinden het erg leuk om te lezen dat je zo geniet van het toestel en dat jouw baksels er goed uitkomen.

Bedankt voor jouw beoordeling. We wensen je nog heel veel lekkere gerechten toe!

JS 05-10-2023

Merktrouw waard

Geschreven voor: ETNA OM916MZ

Als deze het net zo lang volhoud als zijn voorganger (18jr), is dit merktrouw waardig

Beste heer / mevrouw,

Wow, een 10! Leuk om te lezen dat jouw vorige oven zo'n mooie leeftijd heeft bereikt!

Bedankt voor jouw mooie beoordeling, We willen je heel veel plezier wensen van jouw nieuwe oven, op naar de volgende 18!

m**l@m**n.com 24-09-2023

Tevreden, strakke lijn en gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: ETNA OM916MZ

De oven ziet er strak en mooi uit. Zelf installeren was heel eenvoudig en het instellen van basis functies ging soepel.
Ik heb nog niet alle functies uit kunnen proberen maar So far So good. Een prima oven voor de betaalde prijs.

Pluspunten

• (Zelf) installatie eenvoudig
  • Ziet er strak uit

Minpunten

• Nog niet genoeg gebruikt om te ontdekken

Beste heer / mevrouw,

Wat leuk om te lezen dat je zo geniet van de mooie uitstraling en de vele functies van jouw nieuwe oven.
Ook het installeren ging gelukkig gemakkelijk.

Bedankt voor jouw mooie beoordeling en heel veel bakplezier gewenst!

r*************@g******** 19-08-2023

Slechte kwaliteit en trage garantie

Geschreven voor: ETNA OM916MZ

In eerst instantie een goede oven, deur hing altijd af naar onderen, en hoekje rechts begon iets open te staan als de oven warm werd, maar dat was nooit een probleem totdat bij openen deur na voorverwarmen de zekering eruit sloeg en een maand zonder oven heb gezeten.Garantie is echt een drama bij Etna, het duurt lang en de reparatie heeft niet gebracht wat het moest, de oven deed het weer toen de monteur wegging, maar als de oven heet werd ging de deur vanzelf open, na sluiten deur weer de zekering eruit, echter deed de oven het weer na het opzetten van de zekering. Weer gebeld met klanten service, die zei dat ze nog nooit een monteur hadden gestuurd, wat een drama, het lijkt wel zo’n experimenteer doos, ik durf niets meer in de oven te doen, omdat ik het eten weg kan gooien als deze weer kortsluiting maakt.
Ik heb eerder een Etna oven gehad en dat was een veel betere kwaliteit dan dit apparaat

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Makkelijke bediening
  • Geen knoppen goed schoon te houden

Minpunten

• Sluiten deur
  • Lage kwaliteit, met name sluiting van de deur
  • Snel defect
  • Trage garantie
  • Gammele binnenwerk (rekjes)

Officiele reactie van Atag 21-08-2023

Beste heer / mevrouw,

Dank voor het schrijven van deze review. Vervelend om te lezen dat jouw oven niet naar behoren werkt. Graag kijken we met jou mee wat we voor jou kunnen betekenen. Kun je ons jouw NAW-gegevens plus een kopie van deze review toesturen? Deze gegevens kunnen toegestuurd worden naar webcare@atagbeleux.com

Marijke

Palmpje 23-06-2023

Heel mooie oven van Etna!

Geschreven voor: ETNA OM916MZ

In opdracht van review.nl heb ik als fervent kook- en bakliefhebber de Etna OM916MZ oven grondig getest, en ik moet zeggen dat deze oven aan al mijn verwachtingen voldoet. Het eerste wat me opviel was de grote ruit en de voorkant! Nadat de oven geïnstalleerd was en aan heeft gestaan om de nieuwe geur weg te bakken heb ik meteen de oven uitgeprobeerd. Ik was meteen onder de indruk van de indrukwekkende prestaties van dit apparaat. Met zijn verschillende bak-standen en functies, zoals hetelucht, grill en ontdooien, biedt deze oven een scala aan mogelijkheden om aan al mijn bak behoeften te voldoen. Ook is de gebruiksvriendelijkheid van de oven hem erg hoog! Het intuïtieve bedieningspaneel en de duidelijke instructies maken het mij gemakkelijk om de gewenste instellingen te selecteren. Een ander mooi punt is de ruime inhoud van de oven. Dit biedt voldoende ruimte voor grote gerechten of meerdere gerechten tegelijkertijd. En last but not least, de energie-efficiëntie van de oven is een belangrijk pluspunt! Ondanks zijn krachtige prestaties blijft het energieverbruik relatief laag, waardoor ik zowel geld bespaar als het milieu help. In mijn ogen is de Etna OM916MZ oven de ideale keuze voor iedereen die op zoek is naar een hoogwaardige, veelzijdige en energiezuinige oven.

Pluspunten

• Veelzijdig door de vele opties
  • Grote ruit waar je je gerecht door kunt bekijken

Officiele reactie van Atag 26-06-2023

Beste heer / mevrouw,

Wat leuk dat jij deze mooie oven getest hebt en jouw bevindingen met ons deelt! Het doet ons goed dat de oven zo goed bevalt. De oven biedt natuurlijk vele mogelijkheden, voor ons is het belangrijk om de bediening en het gebruik hiervan zo eenvoudig en toegankelijk mogelijk te maken. Fijn dat dit gelukt is! Ook de duurzaamheid van deze oven bevalt jou gelukkig goed.

Wij wensen u heel veel bakplezier!

k*************@h********** 23-06-2023

Aanwinst keuken oven

ETNA OM916MZ Oven multifunctioneel

Deze oven biedt waar voor zijn geld. De oven oogt nog groter door de mooie raampartij. De soft close en de vijf niveaus zijn voor mij zeker pluspunten.
We hebben van alles gebakken en gemaakt om tot een zo eerlijk mogelijk review te komen.
Ik moest even wennen dat alle programma’s als het ware per gerecht zijn ingesteld. Zeker als je een “ouderwetse” oven gewend bent. Maar dan krijg je te maken met een oven met 12 ovenfuncties en 22 automatische bakprogramma’s. Het voorverwarmen gaat zo enorm snel dat je er wel bij kan blijven staan. In no time is die 200 graden maar deze oven kan zelfs een temperatuur tot 300 graden bereiken ! dus de pizza’s werden op deze temperatuur zeer crispy.
Na het bakken van de koekjes, het gebak maar ook de ovenschotels blijkt dat de oven eenvoudig te reinigen is. Reinigen gaat nu met waterdamp en even na wrijven en klaar. Gelukkig niks chemisch nodig voor een goed resultaat!!
Persoonlijk minpuntje: Ik mis een filmpje op YouTube over hoe je de oven instelt. Heb even nodig gehad om de programma’s juist in te stellen.

Anja

Pluspunten

• instelling automatische programma's
  • reinigen met waterdamp
  • super snelle opwarming
  • gaat tot 300 graden!

Minpunten

• mis filmpje YouTube voor gebruik

Officiele reactie van Atag 26-06-2023

Beste heer / mevrouw,

Leuk dat jij na het testen van de oven zo enthousiast bent! De oven heeft natuurlijk heel veel mogelijkheden, goed dat jij dit meteen gezien, en natuurlijk geprobeerd hebt! Ook het schoonmaken is jou gelukkig goed bevallen. Want, eerlijk is eerlijk, de oven schoonmaken vindt niemand leuk! Met de handige reinigingsfunctie is dit een fluitje van een cent! Wij nemen jouw feedback over het filmpje mee in de verbetering van onze service!

Wij willen jou bedanken voor het schrijven van deze leuke review en wensen jou heel veel bakplezier!

pedro 20-06-2023

een aanrader

Geschreven voor: ETNA OM916MZ

We zijn echt tevreden over deze Etna-oven. Deze oven biedt veel programma's en functies die het koken vergemakkelijken.
Bovendien is het schoonmaken van de oven een fluitje van een cent. De oven is voorzien van een zelfreinigende functie, waardoor vet en vuil eenvoudig worden verwijderd. Dit bespaart ons kostbare tijd en moeite.
Hoewel er in eerste instantie een verkeerde oven werd geleverd, is de algehele prestatie en functionaliteit van de Etna-oven meer dan prima.

Pluspunten

• veel programma's
  • mooi uiterlijk

Minpunten

• één knop voor volledige bediening

Officiele reactie van Atag 22-06-2023

Beste Pedro,

Bedankt dat je de tijd hebt genomen om deze mooie beoordeling te schrijven. Het doet ons goed dat de oven jou zo goed bevalt.

Naast de vele functies is het schoonmaken ook zo gepiept, wel zo handig!

We wensen je veel bakplezier toe.

Twette Pet 17-06-2023

Ovenheerlijk!

Geschreven voor: ETNA OM916MZ

Ik mocht deze oven testen.
Allereerst wil ik kwijt hoe snel de oven opwarmt, echt geweldig! Hij wordt ook echt goed heet; als je de oven opent na afloop van je programma moet je hierop bedacht zijn en het gebruik van ovenhandschoenen is zeker aan te raden. Houdt kleine kinderen uit de buurt!

Bij de automatische programma’s mis ik een beschrijving van wat de instellingen van de programma’s zijn zoals de ingestelde voorverwarmtijd, baktijd en temperatuur, het zou handig zijn als die informatie al in het boekje staat zodat je meteen weet of je dit programma voor je eigen recept kunt gebruiken. Ook zou het handig zijn als je deze programma’s zelf kan wijzigen aan de hand van eigen receptuur. Voorbeeld: Ik wilde een brood bakken van ca 900 gram dus ik koos het automatische programma (Pr10). Het enige wat ik hierin kon wijzigen was het gewicht van het brood waardoor automatisch de baktijd werd verlengd. De ingestelde temperatuur (200 graden) en baktijd kunnen helaas niet veranderd worden (of ik moet deze optie gemist hebben).
De vermelde website www.pelgrim.nl/be welke vermeld wordt boven de lijst met automatische programma’s geeft een error.

Ik heb het Aqua Clean programma ook uitgeprobeerd, dit is wat mij betreft een fijne toevoeging. Direct na het programma even een droge doek overal langshalen en alles is eenvoudig te verwijderen. Mijns inziens kun je door regelmatig dit programma te gebruiken echt zorgen dat de oven lang netjes blijft.

Er zijn diverse mogelijkheden die deze oven biedt die ik nog niet heb uitgeprobeerd maar mijn eerste indrukken zijn zeker positief. Persoonlijk zal ik vooral de F-modus gebruiken, hetgeen me door de omschrijving ‘Professionele modus’ best een goed gevoel geeft : D

Pluspunten

• Wordt snel heet
  • Aqua Clean

Minpunten

• Slechts 1 bakplaat en 1 rooster

Officiele reactie van Atag 20-06-2023

Beste Twette,

Wat leuk dat je deze oven mag testen. Zo te lezen heb je al flink wat functies uitgeprobeerd, maar er zijn ook nog wat functies die je nog niet hebt getest.

Het snelle voorverwarmen en de gemakkelijke reiniging bevallen gelukkig goed.

Onze producten van ATAG, Pelgrim en ETNA worden zowel in België als in Nederland verkocht.
Afhankelijk van waar u woont kun je voor meer informatie over de automatische programma's dus kiezen voor www.pelgrim.nl of www.pelgrim.be

Meer over dit model, zoals bijvoorbeeld de specificaties, kun je vinden door op de website van ETNA (www.etna.nl of www.etna.be) het model in te vullen. Via de website van ETNA is het eventueel ook mogelijk om een extra rooster of bakplaat aan te schaffen.

We wensen je heel veel bakplezier toe!

Rik1982 14-06-2023

Mooi, groot en super veel opties

Geschreven voor: ETNA OM916MZ

De ETNA OM916MZ is een geweldige oven. We hebben gezin met 2 kinderen en de oven wordt vaak gebruikt. Je kun je lol op met de vele opties. Wat meteen opvalt is dat die mooi strak matzwart is en ook strak afgewerkt. Hij is groot! Super, kunnen veel pizza`s tegelijk in. De installatie was erg makkelijk. Oude eruit nieuwe erin en stekker erin en gaan. Even eerst 30/60 min op de max 300 graden om de fabrieksgeurtjes eruit te krijgen. De bediening is makkelijk, overzichtelijk en snel eigen. Je kiest makkelijk tussen de vele vaste opties of je stelt heb zelf in. Dit in een combinatie van touche en een grote draaiknop. Wat dan helemaal fijn is dat die echt supersnel op b.v. een 200 graden is. Hij is makkelijk schoon te maken omdat die veel grote vlakke oppervlaktes heeft. Het heeft ook een schoonmaak programma die we nog niet gebruikt hebben. Maar als die tot 300 graden kan, komt dat vast goed. Wat ook erg opvalt is dat die een grote glazen deur heeft. Mijn kinderen kunnen heel goed kijken naar de Lasagnes, Pizza`s, cakejes of de koekjes die ze gemaakt hebben! Ze zitten er dus ook echt voor op een krukje om het in te gaten te houden. Lampje kun je zelf makkelijk aan en uit doen naar behoefte. Het enigste nadeel vind ik dat die geen magnetron functie heeft anders had die een 9 gekregen. Ook zitten er een en rooster een bakplaat bij. Hadden er best drie of vier mogen zijn. Je hebt 5 niveaus die je kunt benutten. Conclusie top apparaat voor een mooie prijs.

Pluspunten

• vele opties
  • groot
  • glazen deur met goed zicht op de inhoud
  • super snel op tempratuur

Minpunten

• geen magnetron functie
  • maar 1 bakplaat en 1 rooster bij geleverd

Officiele reactie van Atag 15-06-2023

Beste Rik,

Wat leuk dat jij de ze mooie oven hebt getest! Het doet ons goed te lezen dat jij zo tevreden bent met de oven. De installatie verliep al soepel en ook de bediening had jij snel onder de knie, dat maakt dat jij snel aan de slag kon met bakken. Jij bent al flink aan het ontdekken gegaan met de vele mogelijkheden en de hele familie is al lekker aan het bakken. Fijn dat ook de kinderen zo veel plezier hebben van de oven.

Wij wensen jou heel veel bakplezier!

Worldpeace010 06-06-2023

Etna oven OM 916MZ

Geschreven voor: ETNA OM916MZ

Hele fijne oven en makkelijk te bedienen.
Grote inhoud
Goede verlichting
Veel functies

Pluspunten

• Groot
  • Makkelijke bediening
  • Veel functies

Minpunten

• Tot nu toe geen minpunt

Officiele reactie van Atag 08-06-2023

Beste heer / mevrouw,

Bedankt voor het schrijven van deze leuke review! Het doet ons natuurlijk goed dat jij zo tevreden bent met de oven. De ruimte, het gebruiksgemak en de vele mogelijkheden bevallen jou gelukkig goed.

Wij wensen jou heel veel bakplezier!